بوتاکس چیست؟ موارد استفاده، مزایا و عوارض جانبی
نوشته شده توسط : لیلا

بوتاکس چیست؟

بوتاکس، یک پروتئین است که از باکتری Clostridium botulinum به دست می آید. این پروتئین به مدت طولانی است که در درمان بیماری های چشم و بیماری های عصبی مورد استفاده قرار می گیرد. به مدت ۱۰ سال است که برای حذف چین و چروک، از این پروتئین به طور ایمن و با موفقیت در لوازم آرایشی استفاده می شود. بوتاکس به عنوان یک محصول غیر جراحی و زیبایی برای حذف چین و چروک های متوسط و عمیق در نظر گرفته شده است. استفاده از بوتاکس برای مقاصد زیبایی توسط اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال ۲۰۰۲ تایید شده است.

 

در چه مواردی از بوتاکس استفاده می شود؟

سال هاست از بوتاکس در درمان مشکلات عضلانی اسپاستیک و همچنین در درمان بیماری های چشم مانند استرابیسم (لوچی) استفاده می شود. از بوتاکس در جوانسازی پوست صورت، مخصوصا جهت کاهش چین و چروک پوست و در افرادی که بیش از حد عرق می کنند (hyperhidrosis) نیز استفاده می شود.

 

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

خطوط دینامیکی، خطوط حرکات تقلیدی صورت (اخم کردن، صحبت کردن ، خندیدن …) است که تحت انقباضات عضلات کوچک زیر پوستی اتفاق می افتد. انقباض این عضلات در طول زمان خطوط دائمی و چین و چروک را در پوست تشکیل می دهد. بوتاکس عبورعصب ها در محل تزریق را مسدود کرده و مانع از انقباض عضله می شود و در نتیجه ازایجاد تنش در پوست جلوگیری می کند. این خطوط را در مراحل اولیه می توان با بوتاکس حذف کرد. با گذشت زمان خطوط عمیق تر می شود و درمان با بوتاکس به تنهایی باعث رفع چروک ها  نمی شود و درمان های اضافی (لیزر، لایه برداری، تزریق ژل) ممکن است به پیشنهاد متخصص زیبایی شما مورد استفاده قرار گیرد.

 

بوتاکس برای چه افرادی مناسب است؟

افراد بین ۱۸ تا ۶۵ سال می توانند بوتاکس انجام دهند. مخصوصا برای درمان چین و چروک صورت و گردن از بوتاکس استفاده می شود. برای افراد باردار و شیرده بوتاکس توصیه نمی شود.

 

بوتاکس چگونه انجام می شود؟

اگر شما در حال بررسی استفاده از بوتاکس هستید، باید انتظارات و نگرانی های خود را با متخصص زیبایی خود در میان بگذارید. پزشک نتایجی که با انجام بوتاکس دریافت می کنید را با شما به اشتراک می گذارد تا موفقیت درمان فراهم شود. درمان هر بیمار با توجه به ساختار عضلانی و ویژگی های پوستی آن برنامه ریزی می شود. قبل از بوتاکس می توان از کرم بی حسی موضعی استفاده  کرد.

 

بوتاکس چیست؟ موارد استفاده، مزایا و عوارض جانبی

 

نقاط چین و چروک با توجه به ساختار عضلانی فرد تعیین شده، با سوزن های بسیار نازک و با مقدار کمی از سم بوتولینوم، تزریق انجام می شود. درمان معمولا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد و در طول تزریق درد کمی را احساس می کنید. این دارو تنها در ناحیه تزریقی موثر است و در قسمت های دیگر بدن تاثیری ندارد. نتایج تزریق بوتاکس را می توان در طول دو هفته مشاهده کرد.

 

برای مطالعه مطلب کامل بر روی بوتاکس کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: بوتاکس , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: